« 'Darwin'in Zaferi' mi? | Ana Sayfa | Yorum Yazımında Teknik Bir Kolaylık »

December 25, 2005

Teknik Bir Sorun ve Özür

Under ConstructionSon iki gündür sitede yaşanan teknik bir sorun nedeniyle bazı dokümanlara ulaşılamadı. Dahası son iki buçuk ay içinde yazılan yazılar ve okurların bunlara eklediği yorumlar da silindi. Sitenin "server"ındaki bir karmaşadan kaynaklanan bu beklenmedik problem nedeniyle tüm okurlardan özür diliyorum.

Aslında silinen yazıların da, bunlara eklenen yorumların da yedekleri var ve siteye yeniden eklenecek; ancak bu işlemin tamamlanması bir kaç hafta sürebilir. Sitenin bundan sonra sorunsuz çalışması içinse gerekli teknik önlemler alındı. Yorumlarınızı eklemeye devam edebilirsiniz. Sabır ve anlayışlarınıza teşekkür ediyorum.

Yazan: Mustafa Akyol Tarih: December 25, 2005 11:22 PM

Okur Yorumları

(NOT: Yazılar üzerine yapılan yorumların sitede yer alması, bunların Mustafa Akyol tarafından benimsendiği ve desteklendiği anlamına kesinlikle gelmez. Aksine, farklı ve karşıt görüşleri ifade eden yorumlar da kabul edilmektedir. Ancak saldırgan, düzeysiz veya konuyla ilgisiz yorumlar reddedilecektir. Eğer bu siteye ilk kez yorum yazıyorsanız, standart yorum kurallarını dikkate almanız önemle rica olunur.)

Mustafa bey,

Hazir butun yorumlarda silinmisken gelin temiz bir sayfa acalim. AT'nin maddi manevi en hararetli destekcisi George W.Bush Amerika da yilin yalancisi secilmisken bu firsati kacirmamanizi tavsiye ederim.

Adam hem tescilli yalanci hemde IQ'su dusuk. Firsat bu firsat bunu bahane ederek AT'nin yonetim kurulu uyeliginden ve Turkiye temsilciliginden ayrilip hicbir bilimsel degeri olmayan AT'yi savunmaktan
vazgecin derim. Cunku tescilli yalanci ve IQ su dusuk bir insanin destekledigi AT'nin hicbir inandiriciligi kalmaz. Zaten insanlar AT yi George Bush'un destekledigini duyunca ciddiye alip okumazlar bile.

Saygilarimla,

Ataman Ertugrul

Yazan: Ataman Ertugrul Tarih: December 26, 2005 01:58 PM

Sayin Ataman Ertugrul,

yanilmiyorsam sizin yorumlarinizdan biriydi - degilse de bir gercege parmak basiyor- , aynen olmasa da mealen naklediyorum "Marx in Darwin' e methiyelerle kitap yazmasi ve evrimi tutkuyla savunmasi butun darwinistlerin marksist olamasini gerektirmez, Marx in goruslerinin yanlislanmasi Darwinin yanlislanmasi demek degildir"


Dolayisiyla da, Tasarim Teorisine destek veren insanlarin ve bilim adamlarinin G.W.Bush 'a yakistirilanlardan uzerine alinmayacaklari ve onun yanlislanmasiyla -ne kadar buyuk bir askla/sevkle savunursa savunsun- yanlislanmayacaklari asikardir.

Yazan: Yasemin Tarih: December 26, 2005 05:42 PM

"Bozuk saat bile günde iki kere doğru gösterir. "

Bush'un AT 'ye destek vermesini, bu söz çerçevesinde düşünüp değerlendirebiliriz. Bu sebeple, Bush'un "tescilli yalanci ve IQ değeri düşük" bir insan olarak, ezkaza AT yi desteklemesi, AT'nin doğruluğuna gölge düşürmez. Aynen, bozuk saatin doğruyu gösterdiği andaki, zaman (saatin kaç olduğu) bilgisine gölge düşürmemesi gibi. Bence, nasıl ki, günde iki kere doğruyu gösterse de bozuk saat kullanmak doğru değil, AT yi değerlendirmek için de Bush'un fikirlerine bakmak çok sağlıklı değil. Hele ki gerçekten Bush'un zeka seviyesi söylediğiniz gibiyse... Ki, buna inanmak için de ortada çok sebep var. Kendisinin konuyu anlama, özümseme, tepki verme, geri bildirim sağlamada yani AT yi yanlışlamak ya da doğrulamak konusunda, pek başarılı olamayacağı ortada. Üstüne bir de kanıtlanmış yalancılığı var ki, yol almamız mümkün görünmüyor. Diyeceğim o ki, Ataman Bey, aslında Bush'un söyledikleri, AT 'nin doğru ya da yanlış olduğu konusunda bir fikir vermez insana. Bir fikir verir illa ama, bu fikir AT'nin anlattıkları değil, en fazla yaptığı çağrışım ya da Bush'a sağlayacağı politik fayda olabilir. O da Bush'un anladığı kadarı ile. Doğru fikir ve bilgi edinmek için, doğru kişi ve kaynakları takip etmek daha mantıklı. Bununla birlikte, kafamızdan politik, ideolojik düşünceleri uzaklaştırıp, daha nesnel (objektif), tarafsız, yansız bir bakışla konuyu incelersek, daha doğru bir fikir edinebiliriz.

Saygılarımla,

Yazan: Esra Tarih: December 26, 2005 05:57 PM

Yasemin Hanım,

Ataman Bey'in öyle tutarlı cümleler kurabileceğini sanmıyorum..En azından ben intihal skandalından sonra hiç tutarlı bir cümlesini görmedim..

Açıkçası Ataman Bey'in ne Darwinizmin ne de AT'nin argümanlarından haberi olduğunu sanmıyorum. Kendileri Kemalizmin yılmaz bekçisi olduğu için okumaya ve araştırmaya zaman bulamamış olabilir.

Yani diyeceğim o ki, yorumunuz çok doğru olmakla beraber hitap ettiğiniz kişi anlayabilecek durumda değil..


Saygılar..

Yazan: S.Öztürk Tarih: December 26, 2005 06:19 PM


Sayın Ataman Ertuğrul,

Afedersiniz araya girmiş oluyorum ama....Yazdıklarınız bana, belki hepimizin zaman zaman yaptığı hatalarımızı çağrıştırdı.

Neden hep toptancı mantıkla hareket ederiz?Neden ,düşüncesini genel anlamda onaylamadığımız kişi ya da toplulukların ,her yaptığını olumsuz algılarız?Ya da tam tersi...Bizlere yakın düşüncede olan kişilerin ,ya da grupların olumsuz yanlarını görmek istemeyişimiz gibi.

Selam ve saygılar...........

Yazan: ceren Tarih: December 26, 2005 08:39 PM

Bazen kaybetmekde güzeldir...

Yaşanan gelişmeleri insanın fıtratın bir tezahürü olarak görmek trajedik ama bir o kadar kaçınılmaz bir son galiba.Davanın sonuçu şunu ortaya koydu ki,AT ve Darwinciler arasında son 15 yıldır süregelen tartışmalarda bir tarafın diğerine bariz bir üstünlük kurmasını beklemek sanırım oldukça saflık yada olsa olsa partizanlık şuurundan kaynaklanabilir.Ben bir AT taraftarı olarak iç muhasebenin yollarından birini gösterdiği için davanın sonuçundan hoşnutum.İlahi dinleri en önemli mevzularından biri herkesinde bildiği gibi gaybe imandır.Şimdi At nin herşeyi biyoloji bilimi sınırları içinde yada tüm bilimi kapsayarak tasarımın formülasyonunu yapmasını beklemek sanırım gaybın ortada olmasını beklemek ile aynı.Eğer inançı kendi eksik bilgimle yorumlar isem tripod ayaklığa benzetebilirim sanırım.Bu üç ayaklı en sağlam duruş şeklidir benim bildiğim, AT'de bu üç ayaktan biri olan bilimin madde dünyasındaki yansımasına(Akılen İman) inanlar açısından en akli veriler ışığında bilimsel bir temel hazırlar.(buna katılmaya bilirsiniz) bilimin uhrevi yanında yani mana ilminde müslümanlar olarak oluşturduğumuz külliyat belkide hiç bir inanç sisteminde yoktur ama bilimin diğer yönü olan madde ilminde endülüsden sonra yaşanan gerileme (tabi bunda Haçlı seferleri malesef en etkin rolü oynamıştır.)
bizlerin bu tripodun bilim ayağında zayıflamamıza ve hiç haketmediğimiz gerilemelere neden olmuştur.Şimdi tripodun diğer ayakları olan Kalble İman ve Amelde İman olguları konumuzun dışında o yüzden değinmiyorum.
Batı materyalismini vahşice yaşadığı ve yaşattığı koloni çağından bu yana inanç temelleri olan Yaratıcı tanrıya inanç ekseninden giderek uzaklaşarak ve dini toplumsal afyon ilan ederek biz İslam dünyasından hiç olmadığı kadar uzaklaşmıştır.Şimdi son 20 yılda gerçekleşen AT hareketi batı toplumunun içinde gelişen materyalismin oluşturduğu skolastik bilim tekeline karşı bir bilimsel ayaklanmadır.Aslında bence en önemlisi ilahi dinlerin Tehvid inançının sağlamlaşması ve Rabbın bir olduğuna dair inançın pekişmesi içinse Batı ve İslam arasında oluşabilecek çok nezih ve sağlam bir köprüdür.Bu bilimsel ayaklanmanın Dinsel gönderimler içermesi hareketin sahiplerinin yada hareketin insanlarda oluşturduğu kavrayışdan ileri gelmektedir(bizler gibi),işin özü tamamen kişisel ve özneldir.AT nin amaçı yalnız doğadaki tüm yaşamın kör,bilinçsiz rastgele ve mutasyonlarla oluşamıyacak denli organize olduğundan ibarettir.Bu organisazyonu yapanın yada yapanların kimliği ile ilgili göndermeler tamamen kişisel göndermelerdir.Mesela William Dembski ve Stephen C.Meyer in yazılarında açıkca görülebileceği gibi evangelist bir hareket izlenimi vermektedir,ama AT nin kendisi onu ortaya koyanlardan yada yorumlayanlardan farklı olarak bir akıllar üstü Aklın varlığına dair işaretleri göstermek ,ortaya koymaktır.Bunların yorumları ve yahut çıkarılacak sonuçlar kişinin kendisini bağlar.Şimdi bir davanın kaybedilmesi aslında basın tarafından çok abartıldı malesef aynı olguyu AT kazandığında muhafazakar medyada da görmüştük kısmen,bu üstünlük mücadelesi kanımca son derece yanlış ve tehlikeli hatta Darwincilerin kendi düşüncelerinden başka hiç bir düşünce yorum ve tefekküre katlanamamasından bile daha tehlikeli.Darwincilerin bulunan tasarım işaretlerini ve açıklayamadıkları sayısız moleküler makineyi yok sayması gibi(örnek kambriyen patlaması,Flagella)Bu durumunda açıkça ortaya koyduğu gibi bilimin tek basmakalıp ve kusursuz bir açılamasının ancak materyalizmde olduğuna dair akademik saplantıdan kaynaklanan kibirin artık bilimin önündeki yegane engel olduğunun açık göstergesidir.Bulunan bilimsel bulguları yok saymak,onlara katlanamak adının bile anılmasına tahammül edememenin başka nasıl bir açıklaması olabilir ki?şimdi Davanın kaybını ne kadar hayırlı olabileceğine bir bakalım.At davayı kazansaydı yine acaba muhafazakar medya dışında kaç haber organında ilk sayfadan manşet olurdu,üzerine ne kadar konuşulurdu?Bizim gibi ülkelerde zaten tanınması bile binbir vesile ile olurken(son örnek bushun basın toplantısında AT destek vermesi ile bizim medyanın AT derinlemesine inceleme ihtiyaçı hissetmesi)şimdi davayı kaybettik evet bu tip davaların ekseriyetini kazanmamıza rağmen elbet bazı eyaletlerde kaybedilecek(kanımca tamamen siyasi nedenlerden bilimsel değil ki bizde bazen siyasal nedenlerden kazandık)ama bence her ne olursa olsun eğer böyle kaybettiğimizde her defa manşet olacaksak Aol de Radikal'de Hürriyet'te o zaman bence kaybetmekde pek bir sorun yok.Çünkü hala samimice okuduklarını sorgulayan insanlar
olduğuna inanıyorum.Belki bu insanlar google da bir arama yaparlar kim bilir AT hakkında ve belki bir kaç makale okurlar evet evet belkide kendilerine verilen hayali şablonlar yerine var olan şablonlar üzerinden kafa yormaya bile başlayabilirler kim bilir..Ne neden niçin?Böylece AT tanınması ve yaygınlaşmasına vesile bile olurlar,kaybettik galiba ama olsun bazen kaybetmekde güzeldir...

Yazan: Mustafa Ajlan Abudak Tarih: December 26, 2005 11:04 PM

Bir ahmağın 2*2 =4 demesiyle,akıllı insanlar 2*2 ye 4 demekten vazgeçmezler ki :)

Yazan: Hakan Tarih: December 27, 2005 04:16 PM


en güzel cevabi sn hakan bey vermis


sn Ataman beyin bu tavrina sasirmadim)).

Yazan: XSI Tarih: December 31, 2005 01:57 AM

Yorum Ekleyin...





(you may use HTML tags for style)